Skip to main content
Het orderportaal geopend op laptop.
07 mei 2021

Orderportaal tip: gewenste leverdatum aanpassen

Wist u dat u in het orderportaal gemakkelijk kunt zien of uw order leverbaar is op de gewenste datum? Dat kan handig zijn voor het opvolgen van uw orders. Met het invullen van de gewenste leverdatum, kunt u de actuele voorraad inzien en bekijken of uw gewenste orderdatum gehaald kan worden. 

Verschillende datums in het orderportaal

In het orderportaal ziet u twee soorten datums:

Theoretische datum

Dit is de datum die u op de orderbevestiging ziet. Deze datum wordt door het systeem automatisch gegenereerd en is een geschatte leverdatum. Deze datum is afhankelijk van een heel aantal factoren, zoals de voorraad.

Orderportaal theoretische datum

Gevraagde orderdatum

Deze datum kunt u zelf ingeven. U kunt deze datum bijvoorbeeld aanpassen naar de gewenste datum dat u de levering wilt ontvangen. 

Orderportaal rode order

Mijn order kleurt rood, wat nu?

Een roodgekleurde order betekent dat de order later geleverd wordt dan de gevraagde datum. Is uw order rood, maar heeft u de mogelijkheid om de order te verschuiven? Dan kunt u de gevraagde datum verplaatsen naar een latere datum. Zo kunt u zelf uw orders gemakkelijk plannen.

Tip: plan de gevraagde datum altijd op of na de theoretische datum. Zo is de kans dat de order op tijd geleverd wordt het grootst.

Het juist gebruiken van de gevraagde datums, zorgt ervoor dat u zelf uw orders in de gaten kunt houden en hierop in kunt spelen zodra nodig.

Vragen

Wilt u meer informatie over het aanpassen van de leverdatum in het orderportaal? Neem dan contact op met de afdeling Customer Service via telefoonnummer +31 (0)492 – 56 10 21.