Skip to main content
Fabricator adding a new report with the ReynaPro ERP plugin.
15 februari 2021

Orderportaal tips: leverdatum en browser

Op 1 februari 2021 lanceerde Reynaers Aluminium het vernieuwde orderportaal. Daarmee kunt u eenvoudig uw bestellingen inzien en beheren. Gebruikt u het orderportaal al? We begrijpen dat zo’n nieuw portaal even wennen is. We helpen u graag om snel alle mogelijkheden te leren kennen. Om optimaal gebruik te maken van het orderportaal, leest u hieronder twee tips:

1. Hoe gebruikt u de gewenste leverdatum optimaal en wat betekent eigenlijk een rode leverdatum?

Wist u dat de order die later geleverd wordt dan de door u gevraagde leverdatum in het orderportaal in het rood wordt aangegeven? Hierdoor ziet u in één oogopslag of er op een order vertraging zit op de door u gewenste leverdatum. 

Hoe geeft u een gevraagde leverdatum door? 

ReynaPro en Logikal beschikken over een apart veld waarin u de gevraagde leverdatum kunt vermelden. Deze datum wordt automatisch overgenomen in het orderportaal. Bestelt u nog niet via EOS? Vermeld dan de gewenste leverdatum als tekst in uw e-mail. 

Gelden de ‘’normale’’ levertijden dan niet meer?

Jazeker wel. Het is belangrijk dat u rekening houdt met de bekende levertijden die we hanteren. Natuurlijk kunt u in theorie een gewenste leverdatum invullen die bijvoorbeeld slechts 5 dagen na nu ligt. Zo’n order wordt in het rood weergegeven. Voor behandelingen van het materiaal zoals lakken en anodiseren is een aantal weken nodig. De door u gevraagde leverdatum is daardoor niet reëel. In de orderbevestiging die u ontvangt, staat de verwachte leverdatum vermeld. Die staat in het rood op het orderportaal. Zo ziet u in één oogopslag welke orders afwijken van uw gewenste leverdatums.

Om eenvoudig het overzicht te kunnen bewaren, adviseren wij u om te werken met realistische gewenste leverdata. Dit voorkomt dat uw overzicht van lopende orders volledig rood wordt. 

Heeft u vragen over uw levering en de verwachte leverdatum, dan kunt natuurlijk contact opnemen met Customer Service. 

2.    Met welke browser werkt het orderportaal optimaal?

Het orderportaal is een online applicatie. U heeft daarom verbinding met internet nodig bijvoorbeeld via uw ethernetkabel of wifi. En dan? U activeert de verbinding door uw browser op te starten. 

Wij adviseren daarvoor het gebruik van Google Chome, Microsoft Edge of Apple Safari. Oude versies van internet Explorer kunnen voor problemen zorgen in combinatie met het orderportaal.

Meer weten?

Wilt u meer informatie over het vernieuwde orderportaal? Neem dan contact op met de afdeling Customer Service via telefoonnummer +31 (0)492 – 56 10 21.