Skip to main content
Reynaers Aluminium Support

Gevelbouwers en architecten belonen Reynaers Aluminium opnieuw met hoge scores in klanttevredenheidsonderzoek

Directeur Edgar van Ginkel is meer dan blij met dit resultaat. ‘’Ook dit jaar lieten we een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren door onderzoeksbureau USP Marketing Consultancy dat zeer ervaren is in de bouwsector. Ook benchmarking maakt deel uit van het onderzoek. Gevelbouwers beloonden Reynaers Aluminium net als in 2020 met een 7,9. Architecten gaven een 8,2. Dat is zelfs iets hoger dan in de vorige editie. Op die cijfers zijn we echt trots.’’

Hij schetst kort de contouren van de afgelopen jaren: corona, oplopende levertijden en stijgende grondstof- en energieprijzen. Niet de ideale omstandigheden voor bedrijven om samen te werken. ‘’Vergeet ook de stikstofproblematiek en vergunningverlening niet. In alle lagen wordt de bouwkolom geconfronteerd met – we zullen het ‘uitdagingen’ noemen’’ aldus Van Ginkel. Dat lijkt geen ideaal moment voor een klanttevredenheidsonderzoek.

Gevelbouwers beloonden Reynaers Aluminium net als in 2020 met een 7,9. Architecten gaven een 8,2. Dat is zelfs iets hoger dan in de vorige editie. Op die cijfers zijn we echt trots.

Edgar van Ginkel
Algemeen Directeur Reynaers Aluminium Nederland
Edgar van Ginkel - Algemeen Directeur Reynaers Aluminium Nederland

Digitale ondersteuning zet door

‘’Zo’n onderzoek bevestigt natuurlijk voor een flink deel wat we al weten. Toch geeft het iedere keer ook nieuwe inzichten om mee aan de slag te gaan en verbeterpunten. Na het onderzoek in 2020 is bijvoorbeeld hard gewerkt aan vernieuwing van de website, aan de beschikbaarheid en vindbaarheid van downloads voor bijvoorbeeld DWG-tekeningen, CAD-bestanden en BIM-modellen. Dat zien we nu terug want daarin zijn de tevredenheidsscores allemaal verbeterd en flink hoger dan bij concurrerende systeemhuizen. De doorontwikkeling stopt nu natuurlijk niet. Onlangs introduceerden we BIM Studio, een gratis tool die het ontwerpen van ingewikkelde BIM-modellen eenvoudiger maakt.’’

Leverbetrouwbaarheid hoog

‘’De digitale doorontwikkeling zie je ook terug in het klantenportaal met daarin steeds meer tools waarmee we gevelbouwers ondersteunen bij hun bedrijfsvoering. De meerderheid van de klanten gebruikt het portaal. Ze kunnen er naast productinformatie ook volop actuele informatie over hun bestellingen terugvinden. We delen er ook kennis over belangrijke thema’s als brandwerendheid en inbraakwerendheid. We zien een stijgende lijn in tevredenheid over bijvoorbeeld informatieverstrekking over levertijden. De leverbetrouwbaarheid is sowieso nog steeds erg hoog’’ vertelt Van Ginkel. Om direct daarna trots toe te voegen: ‘’En flink hoger dan bij de concurrentie.’’

Echt ‘Together for better’

‘’Een mooi compliment vind ik dat zowel architecten als gevelbouwers het enorm waarderen dat we alle partijen uit de bouwkolom met elkaar in contact proberen te brengen. Dat doen we onder meer bij evenementen en architectuurreizen, maar ook bij projecten. Daarin zoeken we al vroeg in de ontwerpfase met elkaar naar de beste oplossingen en systeemkeuzes. Het motto van Reynaers Aluminium is ‘’Together for better’’. Dat je daarnaar handelt, vind ik vanzelfsprekend. Dat onze partners dat ook zo ervaren en dat expliciet benoemen, dat is eigenlijk het allergrootste compliment.’’