Hoe beheert u de gebruikers van uw bedrijf in het klantenportaal?
U staat in het klantenportaal van Reynaers Aluminium genoteerd als manager / admin. In die rol kunt u voor uw bedrijf accounts beheren. U kunt accounts aanmaken voor uw collega’s, hun toegangsrechten beheren en ook gebruikers verwijderen. We laten u graag zien hoe dit werkt. Wilt u bovendien het actuele overzicht van gebruikers controleren? Zo voorkomen we onrechtmatig gebruik van onze èn uw bedrijfsgegevens.
Eerst even kort op een rij: wat zijn ook al weer de mogelijkheden van het klantenportaal?
Het klantenportaal biedt gevelbouwers volop informatie en ondersteuning. Wilt u orders inzien en beheren? Dat kan in het orderportaal. Wilt u actuele catalogussen bekijken? Maak dan gebruik van de cataloguswebsite. U vindt in het klantenportaal bovendien de actuele prijslijsten, informatie over artikelen, machines, trainingen en tools die u ondersteunen zoals Access Control voor de configuratie van hang- en sluitwerk.
Tip: Wilt u inloggen op het klantenportaal? Dat kan eenvoudig via de button linksonder op de website. Maak er gerust een snelkoppeling van of bookmark deze als favoriet voor een nog snellere navigatie.


Kan iedereen zomaar inloggen op het klantenportaal?
Nee dat kan niet. Het klantenportaal is exclusief toegankelijk voor gevelbouwers waarmee we samenwerken. Om toegang te krijgen tot het klantenportaal moet een gebruiker in het bezit zijn van een persoonlijk account. Reynaers Aluminium maakt gebruik van Microsoft Azure voor het beheer van deze accounts. Als admin / beheerder kunt u zien wie er binnen uw bedrijf toegang heeft tot het klantenportaal en hun persoonlijke autorisatie bekijken. U kunt dus bijvoorbeeld zien wie er uw orders kan bekijken. Orderinformatie wilt u natuurlijk niet met iedereen delen.
Account aanmaken, verwijderen of beheren
Als manager / admin kunt u zelf accounts aanmaken voor medewerkers van uw bedrijf. Die worden dan direct gelinkt aan uw bedrijf op basis van uw klantnummer. Uw medewerker kan echter ook zelf een account aanvragen via de website. Na goedkeuring door Reynaers Aluminium ontvangt hij een automatische e-mail waarmee het account geactiveerd kan worden. De autorisatie voor het orderportaal moet u dan achteraf zelf aanpassen indien nodig. Die staat standaard uit.
Er zijn drie mogelijkheden bij het beheren van uw bedrijfsaccount:
- Nieuwe medewerker
Maak zelf een nieuw account aan en geef direct de juiste autorisatie bijvoorbeeld voor het wel of juist niet in mogen zien van orders.
- Medewerker uit dienst
Verwijder direct zijn account en voorkom dat hij uw bedrijfs- en ordergegevens kan blijven inzien.
- Autorisatie wijzigen
Verander voor een bestaand account de toegang tot bijvoorbeeld de orderwebsite.
Tip: gebruik de persoonlijke e-mailadressen van uw medewerkers en laat uw medewerkers regelmatig hun wachtwoord wijzigen. Dit vergroot de beveiliging van gegevens en voorkomt misbruik.
Welke medewerkers van uw bedrijf hebben toegang?
In het excel-bestand dat u als bijlage ontving, staat het overzicht van de gebruikers binnen het klantenportaal zoals die bij ons bekend zijn, peildatum 1 september 2022.
Wilt u het overzicht controleren op de volgende punten en indien nodig zelf de wijzigingen doorvoeren op het klantenportaal s.v.p. Indien gewenst kunnen wij u daarbij helpen.
- Zijn de medewerkers nog bij u in dienst?
Medewerkers die uit dienst zijn, moeten verwijderd worden uit het klantenportaal.
Dit kunt u zelf doen nadat u ingelogd bent via het icoon ‘’vuilnisbak’’ achter de betreffende gebruiker.
- Maken de medewerkers gebruik van het klantenportaal?
Medewerkers die het klantenportaal niet gebruiken of niet (meer) nodig hebben vanuit hun huidige functie, kunt u verwijderen (zie hierboven voor de werkwijze).
Heeft een medewerker de invitation status ‘’in afwachting van aanvaarding’’ dan heeft deze nog nooit ingelogd op het klantenportaal. Hoeft deze medewerker geen gebruik te maken van het klantenportaal, verwijder deze dan (zie hierboven voor de werkwijze).
Is het klantenportaal wel gewenst voor deze medewerker, dan kan deze de daarvoor toegestuurde activeringse-mail gebruiken. Is deze e-mail niet meer beschikbaar, vraag dan een nieuwe aan, door een e-mail te sturen naar marketing@reynaers.nl.
Let op: gebruikers die een account aanvragen, krijgen een maand de tijd om dat te activeren. Accounts waarvan de invitation status ‘’in afwachting van aanvaarding’’ langer dan een maand oud is, zullen wij voortaan verwijderen. Zo voorkomen we veiligheidsproblemen en houden we de database actueel.
Tip: zorg dat u meer dan 1 manager / admin binnen uw organisatie aanwijst. Dit zorgt voor continuïteit.
Met het klantenportaal ondersteunen we u graag zo goed en efficiënt mogelijk bij de uitvoering van uw werkzaamheden. Een actueel bestand van de gebruikers helpt daarbij. Together for better!
Vragen?
Heeft u nog vragen hierover, neem dan contact op met Rina van Heck, Hoofd Marketing & Communicatie, bereikbaar via telefoonnummer +31 (0)492 – 56 10 20.