Skip to main content
Professionele man schudt handen met partner.

Gevelbouwers en architecten belonen Reynaers

met hoge scores in klanttevredenheidsonderzoek

Hoe kunnen we onze producten en dienstverlening verder verbeteren? Die vraag stond centraal in het klanttevredenheidsonderzoek dat Reynaers Aluminium uit liet voeren onder klanten. De algemene tevredenheid is onverminderd hoog blijkt uit de 7.9 en 8.0 die we daarvoor scoorden.

Directeur Edgar van Ginkel is meer dan blij met dit resultaat. ‘’Iedere twee jaar laten we een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren door onderzoeksbureau USP Marketing Consultancy dat zeer ervaren is in de bouwsector. Gevelbouwers beloonden Reynaers Aluminium met een 7,9. Dat is zelfs iets hoger dan in 2018. Datzelfde geldt bij architecten waar we een 8 scoorden. Op die cijfers zijn we echt trots.’’

Digitalisering beter dan bij concurrentie

‘’Natuurlijk horen we via onze rayonmanagers en adviseurs wat er speelt bij de klant. Toch vinden we ook dit onderzoek belangrijk. Het bevestigt wat we weten en geeft daarnaast iedere keer weer nieuwe inzichten om aan de slag te gaan met verbeterpunten. Er zijn bijvoorbeeld al volop optimalisaties doorgevoerd in digitalisering van het order- en leveringsproces. Uit het onderzoek in 2018 bleek daar behoefte aan te zijn. Daar gaan we dan gericht mee aan de slag. En met resultaat: klanten ervaren deze dienstverlening als beter dan bij de concurrentie.’’

Het orderportaal geopend op laptop.

Begin 2021 introduceerde Reynaers Aluminium het vernieuwde orderportaal voor gevelbouwers waarin zij hun bestellingen kunnen inzien en beheren.

Systeemopbouw en ondersteuning

‘’De opbouw van de systemen vinden sommigen complex. We besteden daarom in het ontwerpproces van nieuwe systemen en optimalisaties veel aandacht aan het reduceren van het aantal onderdelen en het vereenvoudigen van de assemblage. Daarnaast bieden we volop training en ondersteuning. Klanten waarderen de hulp die onze specialisten bieden enorm.’’

Klanten waarderen de servicegerichtheid.

Edgar van Ginkel
Directeur Reynaers Aluminium B.V.

Van Ginkel: ‘’Dat blijkt onder meer uit de waardering die klanten uitspreken over de servicegerichtheid van Reynaers Aluminium. We onderscheiden ons echt in de hulp die we zowel gevelbouwers als architecten bieden. De helpdesk van de afdeling Support krijgt dagelijks ruim 85 vragen van gevelbouwers.

Dit zorgt er helaas ook voor dat klanten wel eens in de wachtrij belanden aan de telefoon. Dat vinden zij vervelend èn wij ook. Daarom is onlangs het Support-team uitgebreid met twee nieuwe medewerkers. Zo kunnen we klanten nog beter ondersteunen. Meedenken in oplossingen, ook als die niet standaard zijn, daar zijn we goed in.’’