
Trend zet door: hoge scores in klanttevredenheidsonderzoek
Uitstekende persoonlijke begeleiding en onderscheidende oplossingsgerichtheid. Twee opvallende punten uit het klanttevredenheidsonderzoek dat Reynaers Aluminium uit liet voeren.
Directeur Edgar van Ginkel is er blij mee. ‘’ Zowel gevelbouwers als architecten geven aan dat ze onze samenwerking, service en adviezen enorm waarderen.’’
‘’We vieren dit jaar 60 jaar partnership want Reynaers Aluminium bestaat 60 jaar. Hoe mooi is het dat de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek onderstrepen dat we excelleren in samenwerken. Klanten geven ons hoge algemene tevredenheidscijfers. Die zijn ook nog eens hoger dan die van de concurrentie en dat is top’’ aldus Van Ginkel.
Reynaers Aluminium laat iedere twee jaar een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren door onderzoeksbureau USP Marketing Consultancy dat zeer ervaren is in de bouwsector. Ook benchmarking maakt deel uit van het onderzoek. Gevelbouwers beloonden Reynaers Aluminium met een 7,8. Architecten gaven een 7,9 voor algemene tevredenheid. Cijfers die al jarenlang stabiel zijn en een hoge loyaliteit laten zien.
Klanten geven ons hoge algemene tevredenheidscijfers. Die zijn ook nog eens hoger dan die van de concurrentie en dat is top

Van meten naar verbeteren
Van Ginkel legt uit: ‘’Ik krijg wel eens de vraag waarom we weer zo’n onderzoek uit laten voeren. Natuurlijk horen onze adviseurs bij gevelbouwers en architecten continu wat er speelt. Het onderzoek geeft echter ook weer nieuwe inzichten en verbeterpunten. Zo werd naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek in 2023 de klankbordgroep gevelbouwers opgericht. Daarin nodigen we een aantal klanten uit om mee te denken en ideeën aan te dragen. De onderwerpen lopen uiteen van optimalisatie van tools tot productontwikkeling.’’
Zo hebben we niet alleen een heel goed rapportcijfer in handen, maar ook een duidelijke routekaart voor verdere verbeteringen.
Verbeterplan
Reynaers Aluminium koppelt de onderzoeksresultaten ook dit jaar aan een reeks verbeteracties bijvoorbeeld op gebied van digitale vindbaarheid van informatie. Van Ginkel besluit: ‘’Zo hebben we niet alleen een heel goed rapportcijfer in handen, maar ook een duidelijke routekaart voor verdere verbeteringen.’’